Пам’ять людини влаштована таким чином, що чим емоційніше явище, яке потрібно запам’ятати, тим швидше воно закріпиться в довгостроковій пам’яті. Було б великим упущенням не застосувати знання цієї особливості при вивченні англійської мови. Особливо це стосується дітей, адже посидючості, як відомо, у них не так багато, як у дорослої людини. Тут і приходять на допомогу рухливі ігри.
Цільовий студент
Звичайно, в першу чергу, рухливі ігри орієнтовані на школярів. Сюди можна включити і зовсім новачків в англійській (7-10 років), і підлітків. Для цієї різношерстої публіки можна застосовувати найрізноманітніші ігрові вправи, де потрібно встати, вийти, знайти щось, принести, передати і т.д. Таким чином задіюється ігровий і змагальний аспект в процесі вивчення мови, тому урок стає цікавішим і, як наслідок, ефективнішим. Але не слід забувати і про дорослих. В правильно створеній атмосфері на занятті, де студенти можуть відчувати себе легко і невимушено, багато хто не буде проти пограти. Багато, але не всі. Відсотків двадцять все ж, у зв’язку з особистими переконаннями, можуть відмовитися від подібних експериментів. Не варто наполягати, так як будь-які методи навчання повинні бути адаптовані під конкретного студента.
Ігри для відпочинку
Що стосується дітей, то важливо пам’ятати, що їм складно концентрувати увагу на одному об’єкті довгий час. Якщо протягом сорока п’яти хвилин вчити правила, робити вправи, завдання на «drilling» і так далі, це буде нудно і малоефективно. Тому через деякий час (приблизно двадцять хвилин) слід робити невеликі паузи. Це, по-перше, дасть можливість дітям трохи відпочити, розслабитися, переключити увагу, по-друге, сприятиме переходу до нового виду діяльності на уроці і, по-третє, допоможе активізувати деякий словниковий запас, повторити матеріал.
Simon says
Це хороша і цікава гра, в якій потрібно проявляти увагу і активність. Викладач говорить англійською, який рух потрібно зробити, починаючи кожне речення зі слів «Simon says», але сам при цьому іноді робить те, що говорить, а іноді – зовсім інший рух. Завдання учнів – виконати саме той рух, який було озвучено, не звертаючи увагу то, яке рух виконує вчитель.
Head and shoulders
Є проста і зрозуміла вже для молодших школярів пісенька «Head and shoulders, knees and toes». Вона допомагає вивчити і закріпити лексику, пов’язану з частинами тіла. Таким чином, вся група може разом співати її або розповідати як вірш (в залежності від талантів кожної окремої групи) і доторкатися до званих в пісні частин тіла.
Такі прості вправи займуть не більше п’яти хвилин, але завдяки тому, що вони залучають фізичні рухи і супроводжуються говорінням англійською мовою, допомагають зняти втому, не відволікаючись при цьому від навчального процесу.
Ігри для навчання
Якщо говорити про те, як застосовувати рухливі ігри з користю не тільки для тіла, але і для розуму, то тут багато різних варіантів. Все залежить від вашої фантазії, уяви і активності самих студентів. Але є і деякі вже готові напрацювання, якими ви зможете успішно користуватися, адаптуючи під себе і свою групу.
Прийняти передачу
В процесі цієї гри потрібно передавати певний предмет (це може бути ручка, м’яч, все що завгодно) протягом однієї хвилини від одного студента іншому. Коли час закінчиться, той, у кого залишиться в руках цей предмет, повинен виконати певне завдання, наприклад, перевести щось або відповісти на питання. Як правило, в процесі цієї гри все дуже жваві й активні. Плюсом такого роду гри є те, що її можна застосовувати як з дорослими, так і з дітьми при вивченні будь-якої теми без винятку.
Хто перший
Ця ігрова форма сприяє повторенню вивченої лексики. Її добре застосовувати, наприклад, спочатку навчального року, коли багато вивченого пішло вже в пасивний словник. Для участі у заході потрібно як мінімум дві людини. Слід визначити тему, по якій студенти повинні назвати якомога більше слів. Кожен по черзі називає по одному слову, пов’язаному із заданою темою, і робить крок вперед. Наприклад, тема «Travelling», можна називати слова «bus, journey, tourist, hotel etc». Той, хто перший дійде до фінішу, виграв.
Інтерв’ю
Таке завдання підійде і для дорослих, і для дітей. Кілька студентів в групі, а може і кожен студент повинен отримати завдання провести опитування своїх однокласників з метою отримати необхідну інформацію, а потім представити її всій групі. Це завдання добре підходить при вивченні часів. Таким чином кожен може задавати питання типу «Have you ever broken a leg? Have you ever travelled by plane etc ». В ході гри можна вільно переміщатися по класу, проводячи міні-інтерв’ю з учасниками.
Шпигун
Поки один учень виходить, можна заховати щось в аудиторії, його завдання знайти це, промовляючи при цьому, де це може знаходитися, ставлячи питання.
Як бачите, це всього лише невеликий перелік ігор, які можуть допомогти викладачеві зробити урок англійської мови жвавим і цікавим. Якщо ви додасте їх до свого арсеналу, ваші студенти ніколи не будуть нудьгувати, адже ці ігри можна видозмінювати, адаптувати і застосовувати при вивченні різних тем. Ці активні методики сприяють не тільки більш якісному навчанню, а й формуванню дружніх, довірчих та міцних відносин в колективі учнів будь-якого віку.