Резюме англійською

хороше резюме або CV може змінити Ваше життя. Адже це перше, що про Вас дізнається будь-який роботодавець!

Ця стаття – повний посібник з написання американської версії резюме, тобто CV англійською. Тут зібрано кілька порад експертів та приклади, які можна використовувати як шаблон. Також надано довгий список розділів, які Ви могли б включити до CV, та поради щодо форматування.

Що таке CV?

CV – це скорочення Curriculum Vitae – латинського слова, яке приблизно перекладається як «життєвий шлях». Це документ, в якому описані основні професійні досягнення.

Якщо Ви подаєте заявку про прийом на роботу, грант або іншу престижну можливість, вас можуть попросити відправити CV англійською як частину вашої заяви.

CV чи резюме: у чому різниця?

Якщо Ви подаєте заявку про прийом на роботу в компанію в Європі (включаючи Великобританію, а також Австралію, яка має багато культурної подібності з Великобританією), CV та резюме англійською – це те саме. Обидва документи є коротким викладом Вашого досвіду роботи та кваліфікації на одній або двох сторінках, яке зазвичай відправляється при прийомі на роботу. Вони мають показати, наскільки добре ви володієте навичками, необхідними для роботи.

Однак якщо ви подаєте заявку на вакансію у Сполучених Штатах, то CV означає щось зовсім інше, ніж резюме англійською. CV у США – це більш довгий документ, в якому детально описується весь Ваш кар’єрний та академічний досвід на даний момент, від сертифікатів та нагород до членства у будь-яких організаціях, виступів на конференціях та публікаціях. CV включає такі речі, які можуть не потрапити в резюме. У кандидатів з достатнім досвідом CV англійською часто займає чотири сторінки або навіть більше. Документ має показати Ваш авторитет у певній сфері.

У цій статті ви дізнаєтесь, як складати американську версію CV. Цей вид резюме зазвичай використовується, коли ви подаєте заявку на:

  • посаду в університеті;
  • академічний грант чи стипендію;
  • посаду дослідника;
  • посаду в галузі медицини.

Якщо ви подаєте заявку на роботу за межами цих областей, то менеджерів з найму може зацікавити більш конкретне резюме англійською. Ознайомтеся з  статтею про те, як покращити мову Вашого резюме англійською. Проте краще не гадати: зверніться до того місця, куди Ви подаєте заявку, якщо Ви не впевнені, який документ їм потрібен.

Як написати резюме англійською

Офіційних правил у тому, що включати в CV, немає. Враховуючи, що це стандартний документ у багатьох місцях, це дивно! І також трохи ускладнює Вашу роботу, тому що Ви повинні самі вирішити, які розділи будуть найактуальнішими.

CV має охоплювати все, що підвищує Ваш авторитет у тій галузі, в яку Ви подаєте заявку. Нижче  докладно описано кожен розділ, який може знадобитися. Не хвилюйтеся – всі Вам майже не знадобляться. Щоб отримати більш конкретні рекомендації, раджу переглянути один або два приклади CV інших кандидатів у Вашій області. Спробуйте запитати колег чи товаришів, чи можуть вони надіслати вам свої CV, чи подивіться  приклад академічного CV нижче.

Резюме англійською   (5 порад)

Більшість змісту Вашого CV буде залежати від того, на яку вакансію Ви претендуєте. Перш ніж заглибитися в деталі, ось кілька загальних порад.

1. Адаптуйте своє CV під конкретні можливості

CV – це документ англійською, який включає всі Ваші досягнення в певній галузі знань. Його написання займає так багато часу, що може виникнути спокуса переписувати той самий документ при кожній можливості.

Однак при поданні кожної заявки кандидати мають демонструвати різні навички. Важливо змінити пункти списку під Вашими посадами або освітніми закладами, щоб показати, чому Ви є ідеальним кандидатом для цієї конкретної можливості. Наприклад, якщо Ви художник, який подає заявку на участь у громадській комісії, використовуйте маркований список, щоб виділити свої попередні роботи, які використовувалися для громадської діяльності. Якщо Ви дослідник і претендуєте на посаду викладача, пишіть більше про свій досвід викладання, ніж про свій дослідний досвід.

2. Навчіться користуватися «мовою CV»

Складати CV особливо складно людям, для яких англійська не є рідною мовою, тому що в цьому документі використовують стиль написання, який не є природним чи поширеним у будь-якій іншій ситуації. Вам слід:

  • Уникати будь-якого використання займенників
  • Починати речення з дієслів дії
  • Уникати непотрібних прикметників

Ідея в тому, щоб скоротити Ваші досягнення до мінімуму слів, необхідних для їхнього опису. По можливості покладайтеся на факти та цифри, щоб представити свої досягнення, а не їх опис. Наприклад, якщо Ви зазвичай описуєте своє досягнення так:

I managed team of fifty archeologists on an important dig just outside of city of Rochester.

Всі знають, що залишаються монгольські міста, які існують, щоб абсолютно не думати про себе.
У CV можна описати це так:

Led a team of fifty archaeologists on dig near Rochester Cathedral. Розповсюджений передусім невідомі залишки американського міста.
“Мова CV” порушує багато звичайних правил написання англійською мовою, тому її складно освоїти. Пам’ятайте, що її основна функція – простота. Мета написання CV – зробити Ваш кар’єрний шлях легким для читання. Прибираючи зі своєї професійної історії будь-які емоції чи деталі, Ви показуєте, що Ваші здобутки говорять самі за себе.

3. Виберіть простий шаблон

В інтернеті можна знайти безліч шаблонів резюме з красивими елементами дизайну, хитромудрими рамками та цікавими кольорами. Краще уникати цього, якщо Ви не претендуєте на посаду у сфері пов’язаної з візуалізацією.

Пам’ятайте про сутність цього документа: якомога ясніше показати ваш авторитет. Використовуйте простий дизайн – це сильний перебіг. Це демонструє, що Ваші професійні досягнення не потребують гарної упаковки, щоб виглядати вражаюче!

Використовуйте звичайний шрифт, що легко читається, такий як Arial або Times New Roman, і обмежте колірну схему чорно-білою. Використовуйте форматування, щоб відзначати різні розділи, але пам’ятайте, що найкраще використовувати базовий формат. Ви можете просто розділити уривки лінією або написати заголовки більшим шрифтом.

4. Переконайтеся, що форматування скрізь однакове

Універсального набору правил форматування не існує, але якщо Ви не відформатуєте весь документ однаково, він виглядатиме дивно. Наприклад, якщо Ви виділите один із своїх підзаголовків жирним шрифтом, Ви повинні переконатися, що всі інші підзаголовки також виділені жирним – навіть якщо немає офіційного правила, згідно з яким Вам потрібно виділяти всі підзаголовки резюме жирним шрифтом!

Встановити та дотримуватися власних правил форматування може бути складно, тому краще використовувати шаблони, наприклад той, який включений до цієї статті. При послідовному форматуванні резюме слід враховувати багато речей. Ось деякі з них, що заслуговують на особливу увагу:

  • Ви ставите крапку наприкінці кожного пункту маркованого списку?
  • Ви пишете тільки місто колишніх роботодавців чи місто та країну?
    Ви пишете числа словами (один, два) чи цифрами (1, 2)?
  • Чи всі ваші підзаголовки набрані однаковим шрифтом?
  • Ви пишете дати скорочено або повністю?
  • Чи всі пункти списку вирівняні на сторінці?

Більшості людей складно виявити помилки чи суперечності у власній роботі. Спробуйте написати першу чернетку CV, а потім знову перевірте її через день. Ви майже напевно побачите помилки, яких раніше не бачили! А ще краще – попросіть друзів чи колег перевірити документ замість Вас.

5. Попросіть носіїв англійської мови перевірити документ

Навіть якщо Ви дуже добре володієте англійською, завжди варто просити носіїв мови перевірити Ваше CV. Зрештою, навіть найдосвідченіший письменник, який пише англійською мовою, може помилитися під час написання довгого документа!

Носії англійської мови можуть допомогти Вам розібратися з дивними правилами «мови CV». Вони також виявлять будь-які детермінативи – ці дратівливі слівця, які щоразу складно правильно використовувати.

Частини, які слід включати в кожне CV

Ім’я
Використовуйте своє повне ім’я як заголовок документа.

Адреса
В наступному рядку вкажіть інформацію, яку організація повинна знати, щоб зв’язатися з Вами. Як мінімум, це Ваша домашня адреса, адреса електронної пошти та номер телефону. Деякі кандидати також вказують Skype ID, сторінку в LinkedIn та/або особистий веб-сайт.

Професійний досвід

У цьому розділі опишіть свою кар’єру на даний момент, починаючи з останніх посад, які Ви обіймали. Для кожної посади вкажіть назву посади, роботодавця, місцезнаходження та дати. Намагайтеся відформатувати цю інформацію в окремі поля, щоб її можна було відразу зрозуміти. Наприклад:

Assistant Lecturer, History dept. Bishop’s College, London Sep 2017 – Jun 2018

Ви також можете виділити основні обов’язки під кожною посадою. Виберіть пункти списку, пов’язані з роллю, на яку Ви претендуєте. Наприклад, якщо Ви подаєте заявку на посаду викладача, не забудьте підкреслити свій досвід викладання, адже він у цьому випадку важливіший за ваші дослідницькі навички.

Краще починати пункти списку дієсловом у минулому часі (або дієсловом тепер, якщо Ви описуєте посаду, яку займаєте в даний час). Слід уникати використання займенника “я”, навіть якщо це може здатися трохи неприродним!

Ось кілька прикладів:

Виробничий дослідницький метод використання Canterbury Cathedral Archives.
Lectured to classes of over 30 students on a bi-weekly basis.
Mentored 5 third-year nursing students.
Compiled data from years of field experiments.

Зроблені оригінал аналітики на конференціях на зміну розуміння того, що жінки в бізнесі.

Освіта

Зверніть увагу: якщо Ви пишете CV англійською для академічної посади, то розділ, присвячений Вашій освіті, повинен передувати вашому професійному досвіду.

Складіть список своєї освіти, починаючи з останніх досягнень. Якщо у Вас є ступінь магістра або вище, не включайте нічого менш престижного, ніж шкільний диплом. Знову ж таки, ви можете перерахувати один або два пункти ваших ключових досягнень на кожному етапі здобуття освіти. Якщо у вас є ступінь магістра або доктор наук, вам обов’язково потрібно вказати назву дисертації та ім’я наукового керівника. Наприклад:

Ph.D. History of Art Goldsmiths College of the Arts Sep 2012- Jun 2016
Dissertation title: “The Sands of Time: 19th-century Symbolist Painters and Depictions of the British Coast throughout the Industrial Revolution”
Supervisor: Marie Arscott, History of Art Chair, Goldsmiths

Необов’язкові частини CV

Категорії, які потрібні для того, щоб скласти сильне CV для заявки на грант, не матимуть відношення до CV, яке подають на посаду викладача. Виберіть ті частини, які говорять про ваші досягнення у конкретній сфері.

Досвід досліджень/польової роботи

Ця категорія буде актуальною для вчених або тих, хто претендує на дослідницьку роботу. Якщо у Вас є досвід збору даних у своїй області, перерахуйте його в окремому пункті так само, як Ви виконували свою роботу. Спочатку подайте найсвіжіший досвід. Як і у випадку з роботою, корисно вказати кілька пунктів про ваші основні обов’язки та досягнення. Наприклад:

Junior Researcher Department of Archeology, The Sorbonne Jan 2019 – Oct 2019
Розгорнутий сайт у центральному Парижі впродовж senior researchers from the department
Classified over 170 medieval objects and fragments
Interpreted data from geophysical survey

Волонтерський досвід

Для деяких напрямів Вашої кар’єри, у тому числі певних спеціальностей у галузі терапії, психології та гуманітарного сектору, досвід волонтерства має важливе значення. Якщо волонтерський досвід є важливим для вашої області, увімкніть його окремим пунктом у своє CV англійською.

Щодо інших кар’єрних шляхів, Ви можете додати волонтерство у різні частини документа, щоб зберегти його структуру. Наприклад, якщо Ви подаєте заявку в академічній сфері, багато досліджень не оплачуються і, таким чином, можуть бути класифіковані як «волонтерський досвід», але для ясності ви можете включити їх до розділу «дослідний досвід».

Виступи на конференціях

Важливо згадати будь-які галузеві чи наукові конференції, де Ви виступали. Їх потрібно форматувати так, начебто Ви цитували їх у статті. Виберіть посібник із стилю, який часто використовується у Вашій області, та ознайомтеся з його правилами форматування лекцій та презентацій. Наприклад, ось формат стилю Chicago:

Last Name, First Name. “Presentation title.” Presentation Type, Event, City, Country, Date Conducted.
Звичайно, Ви можете опустити поля для «імені» та «типу лекції», оскільки читач знає, що спікер – це Ви, а тип лекції – презентація.

Який би посібник за стилем Ви не вибрали, переконайтеся, що Ви використовуєте його у всьому документі. Якщо ви оформляєте презентації на конференціях у стилі Chicago, не варто використовувати APA під час переліку Ваших публікацій! Ваші презентації на конференції мають виглядати приблизно так:

“Вивчити та відкритий апартаменти: Cultural History Ghanaian Cuisine” West Africa Humanities Symposium, SOAS, London, UK, June 2018.
Публікації
Правило перерахування Ваших публікацій таке саме, як і правило перерахування Ваших виступів на конференції – виберіть один посібник зі стилю та використовуйте його.

Якщо Ви є одним із кількох авторів, які зробили свій внесок у статтю або книгу, виділіть своє ім’я за допомогою форматування. Багато стилів посилань вже використовують курсив для поділу полів інформації, тому виділення Вашого імені напівжирним шрифтом зазвичай працює найкраще. Наприклад:

Smith, K. and Markus, F. “Love is the answer: the potential of methamphetamine-assisted therapy in healing intergenerational trauma.” The Scottish Journal of Pharmacology, Vol. 134. Oxford University Press: UK. 2015 року.

Нагороди

Важливо згадати всі отримані нагороди. Якщо у Вас недостатньо нагород для заповнення цілого розділу, спробуйте об’єднати цю частину із «грантами та стипендіями». Увімкніть назву нагороди, орган (або університет), який присуджує нагороду, його місцезнаходження та дату вручення. Наприклад:

The Rylands Art Writing Award, The Courtauld Institute, London, UK, Jan 2017
Гранти та стипендії

Якщо Вам було присуджено гранти або стипендії за вашу роботу, увімкніть їх до списку. Не забудьте згадати невеликі гранти, такі як фонди та стипендії.

Вкажіть назву отриманого вами гранту, який видає його орган, місцезнаходження цього органу та рік, у якому Ви його отримали. Не забудьте написати назву гранту або стипендії з великої літери – це власні імена.

Pollock-Krasner Foundation Grant, The Pollock-Krasner Foundation, New York. 2017.
Undergraduate Travel Grant, University of Iowa, Iowa, 2020.

Членство/участь в організаціях

Якщо професійні організації, торгові організації чи профспілки мають великий авторитет у вашій області, варто включити цей розділ. Це часто важливо для таких областей, як медицина та наука.

Просто перерахуйте групи, в яких ви перебуваєте, і вкажіть їх абревіатури в дужках. Немає необхідності вказувати дату, якщо ви все ще входите до них. Наприклад:

National Register of Nurses (NRR)
European Society of Art Historians (ESAH)
American Association of Anthropological Researchers (AAAR)

Кваліфікація та сертифікати

Цей розділ підходить для будь-якого навчання, що виходить за рамки Вашої академічної освіти, яка має відношення до посади. Наприклад, водійські права, мовні сертифікати та професійна підготовка, яку Ви пройшли на роботі. Ви можете згадати будь-які курси «soft skills», які ви пройшли, наприклад, спілкування чи творче мислення.

Вказуйте назву кваліфікації та відповідну нагороду. Вам не потрібно вказувати дату, якщо ваша кваліфікація не закінчиться після певного терміну. Ви можете відформатувати орган нагородження інакше, щоб показати, що він відрізняється від назви нагороди.

Spanish B1, Diplomas de Español como Lengua Extranjera (DELE)
Running Social Media Campaigns для Charity Sector, General Assembly
People Management 101, School of Life Amsterdam
Не пишіть слово «права водія» з великої літери.

Full, clean driver’s license

Рекомендації

Рекомендації – це відгуки людей, які можуть підтвердити вашу заяву про набутий досвід. Під час подання багатьох заявок вас попросять подавати рекомендації окремо, тому вам може не знадобитися включати їх як окремий розділ у своє CV англійською. Однак якщо в описі вакансії це не згадується, бажано включити кілька посилань наприкінці заявки. Виберіть 2–4 особи, з якими ви працювали, бажано тих, хто має більш високий статус, ніж Ви. Менше двох означає, що мало хто може підтвердити вашу професійну діяльність, але більше чотирьох включати не варто.

Якщо Ви подаєте заявку в академічній сфері – одна з рекомендацій має бути від останнього наукового керівника; якщо Ви – професіонал, одна з рекомендацій має бути від останнього менеджера. Не забудьте попередити людей, що згадуєте їх у своєму CV. Більшість людей буде рада допомогти Вам.

Вкажіть ім’я людини, посаду, адресу електронної пошти та їх зв’язок із вами. Ви також можете вказати номер телефону та контактну адресу, якщо люди на це згодні. Рекомендація має виглядати приблизно так:

Albert Carter – Former Ph.D. Supervisor
Senior Lecturer, Департамент фізики, University College London

acarter5@ucl.ac.uk

01783 849244 (2)

Наукові інтереси

Якщо Ви претендуєте на академічну посаду або посаду дослідника, Ви можете включити розділ про Ваші дослідницькі інтереси. Деякі кандидати вважають за краще, щоб цей розділ був вказаний як вступний перед словом «освіта». Однак Ваше CV буде виглядати краще, якщо Ви розмістите його внизу, під розділами про Ваші публікації та презентації на конференціях.

Це можуть бути теми, які Ви вже вивчали, або сфери, які Ви сподіваєтесь вивчити у майбутньому. У будь-якому випадку ви повинні знати достатньо цих тем, щоб під час інтерв’ю переконати експерта в тому, що Ви ставитеся до них з ентузіазмом. Якщо Ви не впевнені, наскільки конкретні Ваші дослідницькі інтереси, спробуйте переглянути список вчених на веб-сайті університету. Не забувайте писати власні імена англійською з великої літери.

Ось приклад:

Histories of Queer Modernism в Європейському арте, applied art within Bloomsbury Group, олійне фарбування протягом Industrial Revolution-era Britain, Victorian popular print and trade unionism, Anglo-Mexican Surrealism.
Чи не можете вказати жодні дослідницькі інтереси? Цей розділ не можна заповнювати.

Хобі та інтереси

Деяким людям подобається включати короткий опис своїх хобі та інтересів наприкінці свого CV англійською. Інші вважають, що це відволікає від професійного спрямування документа. Як правило, американські університети приділяють більше уваги позакласним заняттям, ніж європейські.

Це питання особистого вибору, але якщо Ви вирішите включити розділ про свої інтереси поза роботою, зробіть його коротким. Як і при описі вашої попередньої роботи, намагайтеся починати кожне речення з дієслова та опускати особистий займенник «я». Приклад може виглядати так:

Swimming in the sea, longboarding, volunteering with womens’ charities, mountaineering.

Про мене (Personal statement)

Деяким людям подобається починати або завершувати своє CV англійською розповіддю про себе (Personal statement) – кількома рядками, що описують Вас як особистість. Це може бути трохи складно написати, тому що важко не здатися хвалькуватим! Якщо англійська – Ваша друга мова, найімовірніше, найбезпечніше опустити розділ «Особиста заява» в CV. Однак, якщо Ви відчуваєте, що ваше CV не цілком відображає те, ким ви є, можна використовувати особисту заяву, щоб вказати на ваші найкращі якості.

Як і в інших частинах Вашого CV, намагайтеся уникати використання будь-яких займенників – пишіть так, ніби Ви робите нотатки про дуже вражаючого колегу. Ось приклад:

A dedicated and detail-oriented researcher thoroughly committed до study of Art History. Extensive university-level teaching experience from peer mentoring to hosting seminars, to lecturing large student cohorts. Запроваджено в several academic journals and hosted at array of noteworthy conferences.

Приклад резюме англійською 

Ось зразок CV англійською, яке можна надіслати, подаючи заявку на навчання чи грант. Ви можете використовувати його як приклад для наслідування або шаблону.

 

 

Можливості чекають!

Якщо Ви написали та перевірили (і перевірили ще раз, і попросили когось ще перевірити) своє CV, вітаємо! Ви зробили все, що у ваших силах, щоб уявити свою кар’єрну історію в потрібному форматі. Тепер все, що вам потрібно зробити, це подати заявку і сподіватися, що вона отримає визнання, на яке ви заслуговуєте!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *