З квітня-травня в соцмережах можна зустріти незнайомі для багатьох слова: користувачі хваляться покупкою поп-ітів (Pop-it, поп-іт) і Сімпл-Дімпл (Simple Dimple, Simpl Dimpl). Особливо багато роликів, де з’являються квітчасті силіконові поля з кульками, на які треба тиснути пальцями.
Поп-ит – одна з головних іграшок 2021 року, яку за популярністю вже порівнюють зі спіннером. Явище могло пройти повз багатьох в рунеті, так як зародилася і розвивалася «культура» суто в тіктоці, де у відео з антистрес-аксесуарами мільярди переглядів. TJ розповідає, що таке поп-іти, і чому у них багато спільного зі звичним заспокійливим заняттям – видавлюванням «пупирок» у упаковок.
Pop-it дослівно перекладається як «лопни це». Це дитяча гра, процес в якій можна порівняти з лопанням повітряно-пухирчастої пакувальної плівки. Але якщо в другому випадку кожна «пупирка» одноразова, то поп-іти можна тиснути з характерними відчуттями і звуками «нескінченно»: десятки силіконових бульбашок просто видавлюються в іншу сторону.
Судячи за інструкціями на упаковках поп-ітів, існує кілька ігрових сценаріїв. Це допомагає в розвитку дрібної моторики і концентрації, тому іграшку використовують в тому числі для розвитку сенсорної інтеграції. Але в основному поп-іти купують заради антистрес-ефекту, причому не тільки дітям.
Поп-іти бувають багатьох форм, розмірів і кольорів. Складно сказати, хто і коли розробив іграшку. На YouTube можна знайти огляди на іграшку ще від 2019 року, але, ймовірно, тоді вона не мала такої популярності.
Simple Dimple – схожа, але трохи інша іграшка. Функції ті ж самі, але у «Дімпл» менше бульбашок і, відповідно, менше розмір. Їх зручніше носити з собою і постійно тиснути потрібні місця. Деякі іграшки своєю формою нагадують фіджет-спіннери – інший антистрес-аксесуар, який став популярним завдяки інтернету.
Назва – похідна від Simpl Dimpl (так її теж називають). Таку назву аксесуару ще давно придумала компанія Fat Brain Toys.
І поп-іти, і Сімпли-Дімпли давно продавалися в магазинах, але в 2021 році почався бум продажів, який вийшов на пік початку травня. Про популярність іграшок стали розповідати австралійські і британські ЗМІ: школярі стали розкуповувати антистрес-аксесуари в онлайні і офлайні, а місцеві виробники пообіцяли наростити виробництво. Продавці порівнюють рівень інтересу зі спіннером і желеподібним слаймом – іншим популярним дитячим захопленням.
Дитячий магазин Anime в Сіднеї повідомив, що за березень і квітень продав понад 4 тисячі поп-ітів і заробив на цьому 34 тисячі доларів. Ціна за одну іграшку рідко перевищує 3-10 доларів. В Daily Mail відзначають, що, судячи з усього, ні у кого немає прав інтелектуальної власності на створення поп-ітів, тому магазини заповнилися аналогами. Вже є Дімпл на сотні бульбашок і навіть чохли для смартфонів з бульбашками.
Популярність цих іграшок – заслуга тіктока. У роликів з хештегом #popit вже 2,5 мільярда переглядів, у #popits і #popitasmr – 176 і 45 мільйонів відповідно. У тисячах роликів користувачі показують іграшку, хвалять її «антистресові» якості і навіть розповідають, як зробити схожу своїми руками. В Україні поп-іти теж популярні – мільйони переглядів у тега # Попіт. Відео про Simple Dimple теж налічують десятки мільйонів переглядів.
Американська компанія FoxMind Games каже, що почала продавати поп-іти ще в 2013 році у вигляді гри Last Mouse Lost, а шість років потому перейменували її в Last One Lost. За словами глави фірми з маркетингу Джій Сі Дорайса, співробітники не знали про популярність іграшки в тіктоці, поки до них не стали звертатися блогери. Зайшовши в соцмережу, Дорайс виявив безліч відео, де тиснуть бульбашки або створюють ASMR-ролики, а саму форму роблять своїми руками.
Іграшки стали черговим прикладом, як швидко розходиться щось в тіктоці: алгоритмічна стрічка соцмережі дозволяє швидко «вистрілити» майже чому завгодно, і чим більше користувачів це бачать – тим більше вони самі купують поп-іти і знімають про них відео. Цей сніжний ком вже працював з сервісами, піснями і криптовалютами: тепер черга антистрес-іграшок.
Обговорення поп-ітів проникло і в інші соцмережі. У твіттері, наприклад, 18-20-річні користувачі зіткнулися з незвичайною для себе ситуацією: вони спочатку не помітили популярність іграшок і тепер перетворилися в тих, хто намагається встигнути за новим трендом.