Будучи країною іммігрантів, Сполучені Штати знаходяться під впливом багатьох культур, включаючи в себе різні звичаї і традиції в релігії, мистецтві, їжі і багато в чому іншому. Майже кожен регіон світу вплинув на американську культуру, але в першу чергу це були англійці, які колонізували країну ще на початку 1600-х років. Також культури корінних американців, латиноамериканців, африканців і азіатів справили потужний вплив на країну.
Сполучені Штати іноді описують як “плавильний казан», в який різні народи додали свій власний аромат або смак, сформувавши одну велику американську культуру. Так само, як культури всього світу вплинули на США, тепер американська культура впливає на весь світ. Термін західної культури в широкому сенсі часто відноситься до Сполучених Штатів і Європи.
Будучи третьою за величиною країною в світі, з населенням більше 315 мільйонів чоловік – США має найбільше культурне розмаїття в світі. Північ, південь, захід і схід країни мають різні традиції та звичаї. Нижче ми наведемо короткий огляд культури Сполучених Штатів.
Мова
Країна не має однієї офіційної мови, хоча 31 з 50 штатів надали цей статус англійській мові. Більше 90% населення США говорить і розуміє англійську і більшість офіційних справ ведеться саме на цій мові.
У той час як майже всі мови в світі можна почути в Сполучених Штатах – іспанська, китайська, французька і німецька мови є одними з найбільш часто вживаних (не рахуючи англійської). Кожен регіон США, зокрема південь, має свою власну вимову з використанням унікальних слів і фраз.
Релігія
Майже всі відомі релігії практикуються в Сполучених Штатах, так як країна була заснована на ідеї релігійної свободи.
Більше 75% американців вважають себе християнами. Приблизно половина з них – протестанти, близько чверті – католики, і невеликий відсоток – мормони. Після християнства іудаїзм є другою найбільш поширеною релігією – приблизно 1,4% населення. Близько 20% американців не мають релігійної приналежності.
Американський стиль
Стиль одягу в США залежить від регіону і клімату, але в основному це стиль «casual» – повсякденний одяг, де основна функція це зручність. Стиль «денім» (груба джинсова тканина), кросівки, ковбойські капелюхи й чоботи – це деякі предмети одягу, які тісно пов’язані з образом американців.
«Ральф Лорен», «Кельвін Кляйн», «Майкл Корс» і «Вікторія Сікрет» є відомими американськими брендами. Також американська мода сильно схильна до впливу своїх знаменитостей.
Американська їжа
Американська кухня перебувала під впливом європейців і корінних американців в своїй ранній історії. На сьогоднішній день існує ряд продуктів, які, як правило, визначаються як американські: гамбургери, хот-доги, чіпси, макарони з сиром і м’ясний хліб. Фраза «Такий американський, як яблучний пиріг» стала означати те, що є справді американським.
Існують також стилі приготування їжі і типи продуктів, які є специфічними для регіону. Південний стиль приготування їжі, який часто називають американською «зручною» їжею, включає в себе такі страви, як смажена курка, капуста, спаржева квасоля і кукурудзяний хліб. Текс-мекс – популярний різновид кухні в штаті Техас і на південному заході, являє собою суміш іспанських і мексиканських стилів приготування їжі і включає в себе такі елементи, як перець чилі, буріто і містить велику кількість бобів і тертого сиру.
Мистецтво
Сполучені Штати широко відомі у всьому світі як лідируюча країна по виробництву засобів масової інформації, включаючи телебачення і кінематограф.
Галузі телемовлення почали розвиватися в Сполучених Штатах на початку 1950-х, коли американські телевізійні програми почали показувати по всьому світу. США також має яскраву кіноіндустрію, зосереджену в Голлівуді, а американські фільми користуються популярністю у всьому світі. Нью-Йорк є домом Бродвею і американці мають багату театральну історію. Американська музика дуже різноманітна, можна виділити ритм-н-блюз, джаз, госпел, кантрі, рок-н -ролл і хіп-хоп.
Спорт
Сполучені Штати є спортивно-орієнтованою країною з мільйонами шанувальників, що стежать за футбольними, бейсбольними, баскетбольними і хокейними матчами крім безлічі інших видів спорту.
Бейсбол, який з’явився в колоніальній Америці, став офіційним спортом в середині 1800-х років і до цього дня відомий як улюблене проведення часу американців, хоча зараз його популярність затьмарив футбол.
Американські свята
Американці святкують свою незалежність від Великобританії 4-го липня. День Пам’яті відзначається в останній понеділок травня і шанує пам’ять тих, хто помер на військовій службі. День Праці відзначається в перший понеділок вересня, і вшановує робочу силу країни. День Подяки, ще одне чудове американське свято, припадає на четвертий четвер листопада і йде корінням до колоніальних часів.
У День Президентів відзначають дні народження Джорджа Вашингтона і Авраама Лінкольна в третій понеділок лютого. Внесок ветеранів в розвиток і свободу країни вшановується в День Ветеранів 11 листопада. Внесок лідера руху за громадянські права Мартіна Лютера Кінга відзначають в третій понеділок січня.
Але основну увага в цій статті варто приділити найбільш незвичайним і цікавим американським традиціям, які існують донині. Далі ви зможете ознайомитися зі списком десяти найдивніших традицій США.
10 дивних американських традицій
Як ви плануєте святкувати Новий рік в цьому році? Чи будете ви бігати по околицях, розбиваючи старий посуд об сусідські двері? Якщо ви живете в Данії, то дуже навіть можливо. Або може ви виберете якихось знаменитостей, які викликали справжній фурор в новинах протягом року, зробите їхні опудала, а потім підпалите і будете дивитися як вони горять? Чи не схоже на вас? А якби ви були родом з Еквадору, то це цілком могло б бути правдою.
Традиції дуже варіюються по всьому світу, і звичаї одного суспільства часто здаються абсолютно божевільними для іншого. Американська культура і традиції стали добре відомі в усіх куточках планети, завдяки напруженій роботі Голлівуду і ЗМІ. Але це не означає, що всі американські традиції спокійно сприймаються людьми з інших країн. Далі ми розглянемо 10 традицій США, які американці вважають абсолютно нормальними, але в інших країнах люди вважають їх в кращому випадку дивними.
- «Тейлгейт паті» (тусовки біля відкритих задніх дверях автомобіля)
Коли американці відвідують спортивні змагання (зокрема футбольні матчі), то їм не досить просто прийти і зайняти свої місця – вони повинні прибути за кілька годин, щоб належним чином підготуватися до перегляду гри.
Оздоблені квітами улюблених спортивних команд, люди будуть тусуватися біля своїх автомобілів на стоянці стадіону, смажити їжу на грилі, попиваючи холодні алкогольні напої і грати на газоні, кидаючи один одному футбольні м’ячі.
Багато «тейлгейтерів» (так називають людей, що влаштовують тусовки біля задніх дверей своїх автомобілів) серйозно готуються до подібних заходів і навіть привозять з собою музичні центри, телевізори і супутникові антени, додаючи відчуття глобальності спортивної події. Як рано фанати приїжджають, щоб почати «тейлгейт паті»? Меж не існує. Деякі з них прибувають на світанку, починаючи святкувати, а деякі навіть вночі, щоб зайняти пристойне місце!
Але коли справа доходить до футбольних матчів, традиції не обмежуються паркувальними стоянками. Далі ви дізнаєтеся про ще одну дивну американську одержимість, пов’язану з футболом.
2. Перегляд реклами під час Супер Боул (американський футбол)
Телевізійна реклама зазвичай сприймається як дратівливий момент, який просто треба перечекати. Але коли справа доходить до реклами під час «Супер кубок» американського футболу – все стає зовсім інакше.
Переважна більшість глядачів Супер Боул – американці, і вони з нетерпінням чекають перерви у великій грі, щоб побачити, який рекламний ролик здивує їх найбільше на цей раз. У наступні дні, ця реклама дуже активно обговорюється знову і знову, з задоволенням і до нудоти, можливо навіть більше, ніж сама (інколи нудна) гра.
Яка реклама була найдорожчою? Які з них були напрочуд дешевими? За які гроші був проданий комерційний слот? Потенційні питання – нескінченні. Що стосується відповідей, то в 2011 році, однією з найпопулярніших була реклама «Doritos» (чіпси), вартість створення якої склала близько 500 доларів. Всього близько 60-ти рекламних роликів були запущені в ефір протягом всієї гри, вартістю до 3-х мільйонів доларів за тридцятисекундний ролик. За 100 тисяч доларів в секунду рекламодавці раді заохочувати цю дивну американську традицію.
3. Святкування Американської мрії
Хоча американська мрія не має конкретного визначення і змінювалася протягом багатьох років, не можна заперечувати, що американці в цілому як і раніше вчать своїх дітей, що це мрія, до якої всі повинні прагнути. Правда це чи ні – це інше питання.
На емоційному рівні американська мрія викликає почуття свободи в прагненнях і можливостях і рівний доступ до шляху процвітання для всіх, хто готовий наполегливо працювати для її досягнення. На більш практичному рівні, багато хто стверджує, що досягнення американської мрії стало прирівнюватися до звичайного споживацтва і прав власності, а не прагненню до самої ідеї свободи. Незалежно від того де ж істина, національною традицією як і раніше є обов’язок передати ідею, що американська мрія здійсненна для кожного покоління. Далі ми розглянемо менш приємні цінності, що передаються наступним поколінням.
Підвищений інтерес до судових справ
Американці люблять сенсації, а засоби масової інформації із задоволенням надають їх, підносячи це в простій і неймовірно перебільшеній формі. Ось чому, наприклад, кожні два роки в США відбувається новий «судовий процес століття». Всі минулі «судові процеси століття» колективно забуваються, так як новий виявляється набагато більш гучним, неприємним, огидним (можна вставити багато прикметників), ніж останній.
Часто в цих процесах беруть участь знаменитості – це стосується і «Товстуни» Арбакл, і О. Джея Сімпсона, і колишнього президента Білла Клінтона, але також часто судові процеси роблять знаменитостей з пересічних громадян. Судова справа Кейсі Ентоні є хорошим прикладом недавнього «судового процесу століття», який звичайнулюдину поставив під пильне спостереження ЗМІ. Її популярність принесла їй в основному тільки громадський осуд. Однак, найімовірніше, що через кілька років буде встановлена нова сцена для наступного «судового процесу століття».
«Punkin Chunkin» (Панкін Чанкін)
Щороку, коли стебла кукурудзи піднімаються до неба і листя жовтіє, люди в Сполучених Штатах часто з’їжджаються на ферми, щоб відвідати осінні фестивалі. Більшість заходів на цих фестивалях – сімейні. Можна кататися на возі, вибирати гарбуза, гуляти по лабіринтах з кукурудзи, дегустувати сидр, грати з тваринами у дворі і в такому дусі.
Але що дійсно виділяє деякі з цих осінніх заходів, так це бажання відвідувачів спостерігати як гарбуза (ці нешкідливі корисні плоди) підривають в повітрі і запускають на великі відстані на сільськогосподарських угіддях. Є кілька способів як досягти цього, щоб задовольнити натовп: за допомогою повітряних гармат, катапульти або машин за допомогою розкручування і відцентрової сили. Єдині, хто не веселяться від щирого серця в цей час – це, мабуть, гарбузи.
Гостинець або смерть
У багатьох культурах існують стійкі історичні традиції, пов’язані з переодяганням під час Хеллоуїна і обміном різними частуваннями, але лише деякі з цих традицій змушують дітей ходити від дверей до дверей, просячи солодощі зі словами: «Гостинець або смерть!»
Ця дивна практика має американське походження. Тоді як в будь-яку іншу пору року батьки забороняють дітям спілкуватися з незнайомими людьми, випрошуючи цукерки і бродячи по вулицях у нічний час, раптом вони змінюють свій настрій і заохочують всі ці дії в один чарівний вечір щоосені.
Президентське помилування індички
День подяки в цілому, здається, може спантеличити тих, хто не занурений в американські традиції, але, ймовірно, жоден фестиваль індичок буде непереливки більш дивним, ніж щорічна церемонія, в ході якої сучасні президенти дають офіційне помилування живий індичці, поданій ним Національною Федерацією індички (НФІ). Цікаво те, що було багато плутанини навіть серед американців про дійсне походження цієї дивної традиції.
Хоча «НФІ» надавала президентам індичку щорічно, починаючи з 1947 року, сама ідея «помилування», позбавляючи пташку від грубки, виникла не відразу. Перший птах, який отримав офіційне «президентське помилування» був доставлений в Рожевий Сад в 1989 році, коли президент Джордж Буш-старший висловив це як акт доброзичливості, який зараз перетворився в щорічну американську традицію.
Розпродажі в «чорну п’ятницю»
Через кілька годин після того як мільйони непомилуваних індичок з’їдаються американцями на День Подяки, армії покупців висуваються в похід по магазинах, щоб зробити покупки за списком різдвяних подарунків. Розпродажі «чорної п’ятниці» традиційно проходять на вихідних, які потім перетікають в «кібер понеділок» – нова традиція, яка стала популярна з ростом інтернет-магазинів.
У 2010 році національна федерація роздрібної торгівлі провела опитування населення. За отриманими даними – понад 200 мільйонів людей здійснювали покупки в інтернеті і в магазинах по всій країні протягом вихідних після Дня Подяки, а ще 106 мільйонів американців планували робити покупки через інтернет в понеділок.
Більшість з тих, хто здійснював покупки в «чорну п’ятницю» прибули в цивілізований час, але багато «міцних горішків» пішли далі і почали свій день в виснажливо ранню годину. У рідкісних випадках серед покупців виникали масові заворушення або жахлива тиснява в спробі отримати конкретний продукт або укласти певну угоду.
День Сурка
Нехай гризуни вирішують, як скоро американцям можна знімати теплий одяг. Щороку бабаки по всій країні (але перш за все всім відомий бабак Філ з міста Панксатони, штат Пенсільванія) виставляються напоказ, щоб передбачити, скільки ще часу залишилося до приходу весни.
Або ще шість тижнів зими, або рання весна – все залежить від того, чи бачить бабак свою тінь. Ця традиція триває з 1800 року, не дивлячись на досить скромні досягнення в галузі прогнозування погоди, як показує досвід. І якщо говорити про вимірювання речей дивними засобами, то у нас є остання американська традиція для вас.
Дюйми, чайні ложки і тонна цегли
Цілком прийнятно використовувати метричну систему в США. Конгрес вперше затвердив її в 1866 році і продовжував це робити в наступні роки. Але традиції говорять зовсім про інше. Хоча уряд тепер вимагає використання метричної системи деяких державних секторів та настійно закликає до нього в багатьох приватних підприємствах, американська громадськість ніколи її не використовувала і практично відкинула, що робить Сполучені Штати єдиною промислово розвиненою країною, де це відбувається.
У спробі зрушити справу з місця, Конгрес навіть прийняв закон про використання метричної системи в 1975 році і створив «раду», яка повинна була здійснити необхідний перехід. Але, мабуть Конгрес не уповноважив «раду» достатнім авторитетом і американський народ відреагував слабо і продовжив міряти все милями, футами, унціями і так далі.
Ну ці американці!