Зміст і структура твору для ЗНО з англійської мови
Перш за все, Ваш твір з англійської мови має висвітлити ВСІ аспекти, викладені в завданні, а також має бути написаним у відповідному стилі . Він повинен логічно ділитися на абзаци і відповідати запропонованому в завданні плану.
Щоб не заплутатися в процесі написання Вашого твору, треба витратити 5-7 хвилин на обдумування плану і підготовку всіх аргументів.
Абзац 1. Вступ
Тут повинна бути постановка проблеми. Оскільки постановка проблеми вже викладена в завданні, Ваше завдання – грамотно її переказати. Саме переказати, а не перефразувати.
Замість банальних “Some people think, … Others think, …” можна використовувати:
Some people claim that …, while others argue that …
Останнім реченням вступного абзацу Ви повинні поставити мету Вашого есе. Це можна зробити, наприклад, так:
In this essay I will try to look upon this issue.
In this essay I will try to express my opinion on this issue.
In this essay I would like to express my point of view on this issue.
In this essay I will try to answer this question.
Абзац 2. Ваша думка
Почати цей абзац найлогічніше з висловлювання Вашої позиції щодо даного питання. Корисні фрази:
In my opinion, …
From my point of view, …
To my mind, …
Personally, I think that …
I am certain that … (Зверніть увагу! Ми не скорочуємо: пишемо I am …)
As far as I am concerned, …
Далі треба дати 2-3 аргументи, що підтверджують Вашу точку зору. Аргументи можуть бути будь-які, якщо Ви їх грамотно поясните. Тобто такі, щоб з ними складно було посперечатися (в розумних межах, зрозуміло).
Не треба забувати про засоби логічного зв’язку. Перший аргумент добре почати з:
Firstly, …
To start with, …
To begin with, …
First of all, …
Після того як Ви сформулювали перший аргумент, треба його підтвердити і / або дати приклад на підтвердження. Ось найпростіші моделі, як це можна зробити:
<Аргумент>, because …
<Аргумент>. That is why …
<Аргумент>. For example, …
Якщо Ви починали словом “Firstly, …”, то другий аргумент слід почати словом Secondly, …
Якщо перший аргумент починався фразами: “To start with, …”, “To begin with, …”, то другий можна почати наступними словами:
Moreover, …
Furthermore, …
Besides, …
In addition, …
Другий аргумент треба також підкріпити прикладом або доказом.
Абзац 3. Протилежна думка
Починати абзац Ви будете з постановки протилежної думки щодо запропонованої теми або питання. Зробити це можна так:
Others believe that …
Some people argue that …
However, some people think that …
Далі йдуть 1-2 аргументи, що підтверджують протилежну думку.
Абзац 4. Ваші контраргументи
Суть цього абзацу – пояснити, чому Ви не згодні з протилежною думкою. Почати абзац можна, наприклад, з пропозиції:
I can not agree with this opinion because …
I am afraid I can not agree with this idea because …
Трохи дивно звучить “I am afraid”, а не “I’m afraid”, але краще не скорочувати, тому що за це можна поплатитися дорогоцінними балами.
УВАГА: якщо Ви дали два аргументи в попередньому абзаці, то і спростувати треба обов’язково обидва. Розмежувати їх можна наступними фразами:
As for …,
Speaking about …,
As far as … is concerned,
Абзац 5. Висновок
Найчастіша помилка багатьох учнів: у висновку вони просто висловлюють свою думку. Цього не достатньо. Адже висновок відноситься до всього твору, а не тільки до другого абзацу.
Таким чином, у висновку треба підсумовувати все, про що говорилося в творі і висловити свою точку зору. Також можна дати свої рекомендації по існуючій проблемі. Найголовніше: у висновках не повинно бути ніякої нової інформації.
Почати абзац можна так:
In conclusion, …
To sum up, …
To conclude, …
Далі даємо читачеві зрозуміти, що існує дві точки зору по даній проблемі, і не дивлячись на протилежну точку зору, ми все-таки дотримуємося своєї. Наприклад, зробити це можна за наступною схемою:
Despite the fact that …, I am convinced that …
Taking into consideration different opinions on this issue, I believe that …
Мовне оформлення твору
Після того як Ви написали твір по ЗНО з англійської, обов’язково перегляньте його ще раз на випадок можливих помилок. Варто звернути увагу на наступні речі:
Пробіжіться окремо по всім іменникам. Якщо іменник злічуваний і стоїть в однині, перед ним обов’язково повинен бути артикль! Швидше за все, він у вас повинен бути невизначений (але дивіться самі по контексту).
Пробіжіться по всіх вступних словах і фразах і переконайтеся, що після них стоять коми. Перед словом ‘that’, навпаки, коми не повинно бути: “I think that …”, “Others believe that …”.
Якщо підмет виражено 3 особою однини (he / she / it), не забудьте до дієслова приписати закінчення -s!
З приводу «розумних» слів окрема розмова. У критерії оцінювання є окремий пункт: Лексика. Повірте, краще не вжити розумне слово, ніж вжити його невірно і отримати за це мінус бали.