Як скласти резюме англійською мовою: правила та поради

Знання англійської мови – це велика перевага при пошуку або зміні роботи. Але, щоб отримати роботу в міжнародній компанії, одного знання мови недостатньо. На що в першу чергу дивиться майбутній роботодавець? Звичайно, на ваше резюме. Тому дуже важливо скласти його правильно. Адже саме гарне резюме дозволяє зайняти бажану посаду. У статті Ви дізнаєтесь як правильно скласти резюме англійською мовою.

Резюме англійською: правила складання

Резюме або CV [від лат. Curriculum Vitae – життєвий шлях] має свою структуру, якої треба дотримуватися.

Зазвичай резюме англійською займає 1-2 сторінки і складається з наступних пунктів:

1. Personal information (особиста інформація)

2. Objective (мета)

3. Education (освіта)

4. Work experience (досвід роботи)

5. Personal qualities (особисті якості )

6. Special skills (спеціальні навички)

7. Hobby (хобі)

8. References (рекомендації)

 

Давайте докладніше розглянемо кожен з цих пунктів.

1. Personal information (особиста інформація)

Цей розділ складається з наступних пунктів:

1. Name (ім’я)

Ім’я та прізвище пишеться англійською мовою (по батькові в англомовних резюме вказувати не прийнято).

2. Address (адреса)

Адреса пишеться зазвичай в такій послідовності: номер будинку і назва вулиці, номер квартири, місто, країна, поштовий індекс.

3. Marital status (сімейний стан)

У цьому пункті ви відзначаєте ваше сімейне становище. наприклад:

married – заміжня / одружений

single – неодружений / неодружена

divorced  – в розлученні

have a child / have children – є дитина / діти

4. Date of birth (дата народження)

Дата і рік народження вказуються цифрами. Місяць народження краще написати словами.

5. Phone number (номер телефону)

Обов’язково вказуйте номер телефону в міжнародному форматі. Також тут вказується вашу електронну адресу. Крім нього ви можете вказати свій обліковий запис Skype або інші засоби зв’язку з вами (наприклад, соц. Мережі). Виглядати це буде приблизно так:

Tom Richards

87  Zhykova st., apt. 22, Chernivtsi, Ukraine 11111

Single

16th July 1989

E: Richards@mymail P: 555-444-1111

Британське або американське резюме зазвичай не включає фотографію (якщо ви не є актором). Однак в таких країнах, як Бельгія, Німеччина, Франція в резюме зазвичай входить фотографія. Якщо ви докладаєте фотографію, то це повинна бути фотографія по плечі в діловому стилі. Але посміхатися вам ніхто не забороняє, це ж не фотографія на паспорт.

2. Objective (мета)

У цьому розділі ви вказуєте, на яку посаду претендуєте або в якому напрямку бачите свою роботу. Мету можна вказати коротко.

Наприклад: Sales Manager  – Менеджер з продажу. Або більш розгорнуто.

Наприклад: Bookkeeping position that will allow me to gain valuable accounting experience. – Посада бухгалтера, яка дозволить отримати цінний досвід в бухобліку.

Бажано не тільки вказати посаду, а й коротко обгрунтувати, які ваші якості допоможуть вам успішно реалізувати себе на цьому місці.

Наприклад: Customer service and sales expert with energetic nature who delivers effective solutions to problems and committed to providing high-quality customer care. – Спеціаліст з обслуговування клієнтів з енергійним характером, який пропонує ефективне рішення проблем і прагне забезпечити високу якість обслуговування клієнтів.

Основне завдання цього розділу «зачепити» HR-менеджера, щоб ваше резюме викликало у нього максимальний інтерес.

3. Education (освіта)

У цьому розділі потрібно написати, яку освіту ви отримали, і де саме.

Тобто потрібно вказати:

Назва навчального закладу

Факультет

Спеціальність

Термін навчання

Якщо ви закінчили кілька навчальних закладів, вказуйте їх в зворотному порядку – від останнього до першого. Назви ВНЗ пишуться англійською мовою. Зазвичай офіційна назва вузу англійською є на сайті вузу.

4. Work experience (досвід роботи)

У цьому пункті ви розповідаєте про свій професійний досвід. Місця роботи перераховуються в зворотному порядку (від останнього до першого).

До кожного місця роботи ви вказуєте:

Повна назва компанії

Країну і місто роботи

Вашу посаду

Термін роботи в цій компанії

Також ви вказуєте свої посадові обов’язки, щоб показати, які навички ви придбали на попередніх місцях роботи.

Що робити, якщо у вас немає офіційного досвіду роботи? Вкажіть практику, стажування, підробіток, фріланс, участь в яких-небудь проектах.

5. Special skills (спеціальні навички)

Основні навички, які стосуються безпосередньо до вашої роботи, повинні бути зрозумілі роботодавцю з попереднього пункту. Тому тут ви вказуєте свої додаткові навички:

Знання професійних програм

Курси, які ви проходили

Навички водіння

Рівень володіння іноземними мовами.

Обов’язково вкажіть ваш рівень володіння англійською мовою:

basic (базовий)

intermediate (середній)

advanced (просунутий)

fluent (вільне володіння)

native (рідна мова)

Якщо здавали міжнародні іспити на знання мови (TOEFL / IELTS), напишіть результат.

6. Personal qualities (особисті якості)

Подивіться, які якості потрібні від кандидата на посаду, яку ви хочете зайняти, і перепишіть ті, якими володієте. Наприклад:

а quick learner – швидко вчуся

able to find innovative solutions – вмію знаходити інноваційні рішення

able to prioritize  – здатний розставляти пріоритети

adapt well to new situations – легко адаптуюся до нових ситуацій

dedicated – захоплений

dependable – надійний

detail-oriented – уважний до деталей

hardworking – працьовитий

have good communication / interpersonal skills – маю хороші комунікативні навички

have planning skills – маю навички планування

keep deadlines successfully – виконую роботу в термін

multitasking – багатозадачний

natural leader – природжений лідер

open to changes – відкритий для змін

optimistic – оптиміст

patient – терплячий

possess proactive approach – маю активу позицією

self-motivated and determined – ініціативний і цілеспрямований

а team player – командний гравець

work independently with little or no supervision – працюю без контролю згори або з мінімальним контролем

well-organized організований

7. Hobby (хобі)

Цей розділ в резюме може опускатися. Однак якщо у вас є інтереси і захоплення, які будуть корисні на цій роботі і близькі до вашої діяльності, то обов’язково вкажіть їх. Також деякі роботодавці вважають за краще знати, чим захоплюється людина і як проводить свій вільний час.

8. References (рекомендації)

В Європі та США контакти минулих роботодавців прийнято вказувати прямо в резюме, щоб роботодавець міг зв’язатися з ними ще перед запрошенням на співбесіду. Не забудьте, що номери телефонів роботодавців ви також вказуєте в міжнародному форматі (з кодом міста).

Декілька порад щодо складання резюме.

1. Будьте лаконічні.

Іншими словами, будьте точними, зосередьте увагу на ключових фактах. Пишіть тільки важливу інформацію, ті види вашої діяльності, які є актуальними саме для даної вакансії і найбільш вражають.

2. Будьте позитивні.

Поставте себе впевнено і зробіть упор саме на ваші сильні сторони.

3. Будьте чесні.

Не дивлячись на те, що ви можете опустити інформацію, яка не відноситься до даної вакансії і точно буде нецікава майбутньому роботодавцю, ніколи не давайте неточну  інформацію, або  таку, що вводить в оману.

4. Обов’язково перевірте ваше резюме на граматику і пунктуацію.

Помилки в резюме справлять не найкраще враження. Тому уважно перечитайте його, звертаючи увагу на правильність. Якщо ви не впевнені в своїй англійській, попросіть кого-небудь, хто знає мову, прочитати ваше резюме. Обов’язково перевірте правильність номеру телефону і пошти, адже саме по ним роботодавець буде зв’язуватися з вами.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *